Verkeersregelaar worden

      Geen reacties op Verkeersregelaar worden

Ik was op zoek naar werk. Ik had echter een groot obstakel, ik heb alleen een middelbare school diploma. Helaas sluiten dan veel deuren. De banen die dan over blijven zijn helaas weinig bevredigend. Ik heb wat werk gedaan bij verschillende restaurants, wat ontzettend leuk was. Maar op een gegeven moment ben je er wel een beetje klaar mee.

Nadelen van de keuken

Er zijn een aantal nadelen voor werken in een keuken met alleen een middelbare school diploma. Ten eerste ben je de meer vervangbare keukenhulp. Dat betekent dat je weinig met echt koken bezig bent, maar vooral de wat meer simple producten doet. Er is niks mis met friet en spiesjes scheppen, maar het valt wel een beetje in het niet als de souschef een heerlijk visje opbakt. Maar wat vooral lastig is zijn de uren. Het is maar zelden dat je jouw hele week vol krijgt van 9 tot 5. Vaak zat ik dan twee ochtendjes in de prep voor 4 uurtjes en maakte ik het gros van mijn uren in het weekend. Ik begon te merken dat die weekend uurtjes mij begonnen op te breken, want van half 9 in de ochtend tot 10 uur in de avond is nogal wat als je het twee keer achter elkaar doet. Daarnaast kon ik er ook niet echt werk naast doen en de prep terug schroeven. Aan de ene kant was het een belasting op mijn rug. Vaak zat ik dan strak voorovergebogen de hele dag. Maar naast dat en de hitte was het vooral het ritme wat me dwars zat. Mijn vriendin heeft namelijk een normale baan en die werkt van 9 tot half 6. Dat betekende dat ik het gros van de dag thuiszat als zij op werk zat. Als zij dan samen iets wilde doen in het weekend dan was ik het hele weekend weg. Dat begon te wringen, en voor veel andere keukenbanen zou het niet ander zijn.

Ander werk

Ik ging kijken bij Binckwerk, want ik had van een kennis gehoord dat zij vele opties hadden, ook als je geen diploma hebt. Uiteindelijk vond ik een spannende optie: verkeersregelaar. Na een korte cursus zou ik meteen aan de slag kunnen. Het was ook weer een job met veel staan, maar dat vind ik niet erg. Daarentegen zal je als verkeersregelaar weinig voorovergebogen zitten, wat fijn voor mijn rug zou zijn. Het is leuk en uitdagend werk, echt een aanrader.